lecturaaz
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
lecturaaz | Inregistrare | Login
POZE LECTURAAZ
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: luana_21
| Femeie 21 ani Prahova cauta Barbat 21 - 47 ani |
|
Admin
Administrator
Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 1585
|
|
In romanul sau, Huxley surprinde lumea artistica si pseudoartistica din prima jumatate a secolului XIX. Indiferent de temperamentul pe care-l are individul, exista un al doilea nivel al formarii umane: cel al perfectiunii spirituale catre care tinde fiecare. Omul e deopotriva supus pasiunilor, impulsurilor biologice, dar, totodata, si rationalului. Drama personajelor lui Huxley se declanseaza atunci cand incep sa traiasca experienta rupturii echilibrului, cand toate tipurile de lasitati, minciuni, amabilitati si sinceritati inutile incep sa le copleseasca.
Putine dintre personajele sale se pot sustrage existentei fara scop, gasindu-si echilibrul si linistea pentru refacerea ordinii initiale. Din punctul de vedere al autorului, nivelul de realizare a Omului este conditionat de sapte elemente care ar da unitatea acestuia cu Universul: Dumnezeu, Frumusetea, Dragostea, Pacea, Sanatatea, Gratia, Bucuria. Absenta unuia sau a mai multor elemente explica ruperea echilibrului. Particularitatea prozei lui Huxley e data de ironia generata de dubla functionare a ideilor prin oameni: una sunt si alta si-ar dori sa fie: dihotomia dintre etre si paraitre. Desi exista o compatibilitate intre fiinta si ideea atribuita ei, distanta dintre ceea ce sunt si ceea ce-si doresc sa fie e, uneori, imensa. Unde mai pui ca si ideile mari pot fi puse in legatura cu situatii derizorii, cu un comportament nesincer, asa cum si sinceritatea neadecvata poate trece drept prostie, afectare, cochetarie.
Alienarea personajelor transpare si in relatiile interpersonale: oamenii lui Huxley nu sunt singuri, dar traiesc intr-un fel de infern comun prin necomunicare. Fiecare isi doreste o pozitie cat mai privilegiata in societate, din egoism si din comoditate. Aproape toate personajele sale sufera de bovarism: sunt ceva, dar vor sa para altceva - de aici si rolul decisiv al disimularii, al conduitei duale.
|
|
pus acum 2 ani |
|